Egy újabb országot húztunk le a bakancslistánkról, s nem is akármilyet: eltöltöttünk pár napot a napsütötte, pálmafákkal teli, meseszép Barcelonában, amiről most nemcsak egy rövid, képekkel teli beszámolót olvashattok, hanem a vlog videót is megnézhetitek! Egy biztos: ilyen jól még sehol nem éreztük magunkat, ide még vissza kell jönnünk! 🙂

Spanyolországot mindig is vonzónak találtam, nem véletlenül voltam régen a latin zene szerelmese, de még csak most sikerült eljutunk oda először. Mióta megtudtam, hogy nemcsak én, de Martijn is kíváncsi Európa ezen szegletére, azóta folyamatosan néztem a repjegyeket, próbáltam fejben összerakni az utazást. Tavaly viszont annyira sűrű volt a program (kb. minden hónapban utaztunk valahova), hogy már nem fért bele, idén viszont nem húzhattam már tovább: a Vueling (az Iberia leányvállalata) bejelentette az Eindhoven-Barcelona útvonalat, mindezt egy Valentin napi akció is kísérte, így igen jó áron (€60 fejenként) sikerült zsebre tenni a jegyeket. Örültem, hiszen egy nagyon népszerű városról van szó, a kedvencem, Shakira is itt él, ezért úgy gondoltam, hogy csak jó lehet.
Végre hallhatom élőben a spanyol nyelvet (itt ugye a katalánnal keveredik, aminek van egy kis francia beütése, imádom), megcsodálhatom Gaudí remekműveit, sétálhatok a pálmafák tövében, lemehetek a tengerhez, ami végre valódi tengerkék és nem jéghideg és szürke, mint Hollandiában, s közben persze jókat eszem! Mindezt és még sok mást is kipipálhattam, a 2017-es évünk utazás szempontjából fantasztikusan kezdődött, bár az elején voltak kételyeim…
Ahogy egyre közeledett a nagy nap, úgy kezdtem el bújni a Barcelonával kapcsolatos posztokat, videókat, de bárcsak ne tettem volna! Néhány amerikai utazó annyira kegyetlen állapotokat festett le erről a városról, hogy sikerült rendesen elvenniük a kedvemet… Állítólag itt rengeteg a zsebtolvaj, senkit nem érdekel, ha fényes nappal kirabolnak, a rendőrök az arcodba nevetnek, nem segítenek, minden értékedet magadra kell láncolni, ragasztani, varrni, csak úgy lehet túlélni ezt a pokoli helyet… Előre leszögezem: ettől biztonságosabb, barátságosabb nagyvárost még nem láttam, soha nem éreztem úgy, hogy félnem kellene, a rendőrök pedig kifejezetten jól végzik a dolgokat, szóval nem, nincsenek ilyen problémák, legalábbis főszezonon kívül! A legdurvább dolog, ami történt velem, hogy a boltban egy kb. 70 éves. max. 150 centis “úriember” egyfolytában Hola!-zott nekem, amikor Martijn nem figyelt, de ez inkább vicces, mint zavaró 😀
A reptérről (El Prat) egyszerű bejutni a városba, többféle opció is van (legolcsóbb a vonat T10 jeggyel), mi az Aerobust választottuk, ami bár drágább, de kényelmes, gyors és központi helyen tesz le. Mivel tavaly novemberben annyira jól éreztem magam az első Airbnb-s szállásunkon Dublinban, ezért most is ez volt a cél: egy kellemes, de központi lakás, helyi lasoktól bérelve. Sok-sok óra keresgélés után meg is találtam a tökéletes helyet, a kedvezménykódnak hála (tavaly nem használtam fel, egyébként €35 és a legelső foglalásunkra érvényes) pedig a szállásunk is ugyanannyiba került, mint a repülőjegyünk (€120 kettőnknek 4 éjszakára), ami Barcelonában egy nagyon-nagyon jó ár, főleg azon a helyen, ahol mi laktunk! Semmi bajom a hotelekkel egyébként, de az Airbnb olcsóbb, több helyünk lesz (pl. egy pici szoba helyett egy egész lakás), központi helyen is rengeteg a választási lehetőség, s úgy élhetünk, mint a helyiek: lejárhatunk a közeli boltba, főzhetünk, ha akarunk, a szomszédok köszönnek (az a rengeteg Hola, amit pár nap alatt kaptunk, elképesztő 😀 ) stb. Egyszóval: nekünk nagyon bejött, a jövőben is ezt választjuk, ha tehetjük!
Ennyi praktikus információ után jöhet végre az élménybeszámoló! A videó és a képek magukért beszélnek, s szavakkal egyébként is nehéz visszaadni mindazt, amit Barcelona adott nekünk, de megpróbálom. Természetesen nem tudok elmenni a remek időjárás mellett szó nélkül, hiszen napos, kellemes, kora nyáriás hőmérsékletek fogadtak, a levegő tiszta, hiába hatalmas a forgalom. Bárhova is néztem, minden sarkon volt valami meghökkentően gyönyörű látványosság, bár általában a táj, az utcakép is elég volt ahhoz, hogy leessen az állam! A tengerpart kihagyhatatlan, a több méteres pálmafák alatt sétálni a napsütésben olyan érzetet keltett bennem, mintha nem is Európában lennék már (ettől délebbi ponton még nem jártam, azért!), egyszerűen felfoghattalan! Ez a fiatalos, pezsgő város tele van energiával, nagyon élhető, ha tehetném, már költöznék is oda! Továbbá rendkívül tetszett, hogy millió kisebb bolt, üzlet, étterem, bár található bárhova is menjen az ember, az árak nincsenek az egekben, s bár angolul nem sokan tudnak, nagyon türelmesek és segítőkészek az emberek. Még a virágnagykerben is szót értett Martijn a csak spanyolul és katalánul értő dolgozókkal, miközben én persze a hasamat fogtam a nevetéstől, annyira félrebeszéltek egymás mellett, de csak sikerült alkut kötni 😀
Ettől gyönyörűbb helyen még nem jártunk, Barcelona elrabolta a szívünket, s remélem, hogy lesz még alkalmunk ide visszatérni, illetve Spanyolországot egy kicsit jobban felfedezni! Meglepődtem rajta, de nagyon örülök, hogy a blogszülinapi kérdőívben sokan kértétek az utazással kapcsolatos bejegyzéseket! Nem tudtam, hogy ekkora az igény rá, de akkor mostantól igyekszem mindent jobban dokumentálni, s így “eljöhettek” velünk kirándulni! 🙂

Itt foglaltuk a szállást: airbnb
Ezzel a társasággal repültünk: Vueling
Ha a bejegyzés és a videó nem elég, akkor instagramon (ohmybrushblog) mindig nyomon tudtok követni a képeknek és insta story-nak hála. 🙂